Dr Irena Eris – wszystko rozpoczęło się od brzydkiej cery

irena1
Dr Irena Eris jest obecnie kobietą, którą wszyscy kojarzą z dochodową fabryką kosmetyków. Milionerka została uznana za jedną z 20-stu najbardziej wpływowych kobiet w Polsce i jednocześnie jest dowodem na to, że jeżeli czegoś się bardzo pragnie, nawet bez wsparcia i dużych pieniędzy można odnieść sukces. Najważniejsza jest ciężka praca, motywacja i cel.

irena3Dr Irena Eris jako młoda studentka farmacji zaczęła tworzyć kremy dla siebie, bo zmagała się z problemem brzydkiej cery, a żaden dermatolog czy kosmetolog nie potrafił jej pomóc. Następnie zaczęła zaopatrywać w swoje kremy znajomych. W między czasie pojechała bronić doktoratu w Berlinie, po czym wróciła do stolicy, by dalej się rozwijać. Podejmując pracę w jednym z Zakładów Badawczo – Wdrożeniowych myślała, że otrzymała szansę. Bardzo szybko zweryfikowała rzeczywistość – jej zajęcie było jednym wielkim rozczarowaniem. Pracodawca jej nie doceniał i dawał jej mało ambitne zadania, które szybko ją znudziły. Z ratunkiem przyszła mama.

Każdy ma szansę coś osiągnąć

Młoda farmaceutka otrzymała szansę od losu – jej mama sprzedała dom swojego ojca i pożyczyła pieniądze córce. Sama dr Irena Eris mówi, że gdyby nie to nie zdecydowałaby się na kredyt – niosło to zbyt wielkie ryzyko. W 1983 roku wynajęła mały, 50 m2 lokal w którym rozpoczęła swoją historię, drogę do osiągnięcia zawodowej satysfakcji. Produkcja kremu odbywała się metodą chałupniczą. Każdego dnia w prowizorycznym laboratorium mieszała krem w metalowym garnku za pomocą specjalnie skonstruowanej wiertarki. W pakowaniu i dystrybucji pomagał jej mąż, do dzisiaj jej wspólnik w biznesie, który rozwoził produkty po sklepach najpopularniejszym samochodem tamtych lat – maluchem. Początkowo sprzedaż była mała. Firma ledwo wiązała koniec z końcem. Wynikało to z faktu, że nikt nie chciał ryzykować wprowadzając do sklepów kremy z nieznanego źródła.

Duże zmiany po 1989 roku

irena2Wraz z rozwojem ustroju politycznego w Polsce, rozwijała się mała firma dr Ireny Eris. Po 1989 roku wszystko się zmieniło, młoda bizneswoman wprowadziła kolejne produkty – krem nawilżający, mleczko do twarzy czy krem dla dzieci i w 1993 roku otworzyła własną fabrykę. Oferując jakość i innowacyjne podejście do farmacji i kosmetologii zdobywała popularność, a jej marka umacniała swoją pozycję na rynku.

Dr Irena Eris w liczbach

Historia dr Ireny Eris jest dowodem na to, że ciężka praca i dążenie do osiągnięcia celu popłaca. Dzisiaj jej nazwisko jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Obecnie bizneswoman zatrudnia 800 pracowników, którzy są odpowiedzialni za produkcję, sprzedaż i dystrybucję ponad 500 produktów, a ta liczba stale rośnie. Dr Irena Eris nie rezygnuje z tego, co kocha najbardziej – tworzenia nowych kosmetyków. Jej produkty sprzedają się nie tylko w Polsce, ale i w innych krajach, osiągając 25 mln sprzedanych sztuk. Jej obroty wynoszą ponad 169 mln złotych rocznie. Czy zwalnia tempo? Nie! Założyła 25 Kosmetycznych Instytutów i dwa hotele SPA. Dlaczego? Ponieważ chce, by kobiety mogły o siebie zadbać i wierzy w to, że może im w tym pomóc.