10 wskazówek jak otworzyć rentowny sklep internetowy

sklep

Zarabiaj na e-handlu postępując zgodnie z tymi prostymi zasadami.

1. Weź to na poważnie:

Zaangażuj się w obsługę klienta, a jeśli masz już tyle zamówień że nie dajesz rady ich wszystkich zrealizować w należytym czasie (12h), zatrudnij kogoś do pomocy. Osoba ta nie musi się znać na prowadzeniu sklepu internetowego (choć doświadczenie nie zaszkodzi) ale musi znać produkty i branżę w której działasz. Najważniejsze jest, aby umiała odpowiedzieć na zapytania klientów, doradzić przy wyborze odpowiedniego produktu i pomóc z wysyłką zamówień.

2. Jasna strategia:
W internecie każdy sklep jest podobny do drugiego. Więc dlaczego ludzie mają kupować u Ciebie a nie u konkurencji? Istnieją dwie zwycięskie strategie: konkurowanie ceną lub marką/ekskluzywnoscią. Pamiętaj, aby być w jednej (i tylko jednej, nie ma pośrednich form) z tych kategorii.

3. Sklep miły dla oka:
Jeśli masz sklep który jest nieładny, wyglądasz mało profesjonalnie. Jeśli zdjęcia są słabej jakości, a tekst zlewa się z tłem nikt nie zajrzy głębiej aby sprawdzić jakie produkty sprzedajesz. Zadbaj o to, aby Twój sklep wyglądał tak, jakby należał do wielkiej korporacji. Pamiętaj – ludzie oceniają książkę po okładce. Obecnie wykorzystując dostepne narzędzia możesz sprawiać wrażenie wielkiej firmy, której można zaufać.

4. Łatwość nawigacji:
Kupujący chcą szybko znaleźć to, czego szukają i w łatwy sposób to zamówić. Jeśli Twój system jest skomplikowany i mało intuicyjny zmień go. Gdy pozwolisz, aby kupujący musiał szukać boksu który musi zostać kliknięty żeby przejść dalej, wpisywać niepotrzebne informacje o sobie lub wiele razy potwierdzać zamówienie w końcu się zirytuje i zacznie szukać innego sklepu. Co ważniejsze, już nigdy do Ciebie nie wróci i przekaże złą opinię o Twoim sklepie swoim znajomym. Ułatwiaj klientom zakupy gdzie tylko możesz.

5. Kupuj on-line:
Najlepszym sposobem zrozumienia co warunkuje kupno w danym sklepie jest robienie zakupów w sieci. Przy następnym zakupie spróbuj sobie uświadomić w jaki sposób znalazłeś sklep i dlatego chcesz w nim dokonać zakupu. Możesz wprowadzić wiele ciekawych i przydatnych rozwiązań podglądając działanie innych sklepów internetowych które odniosły już sukces.

girl-with-laptop

6. Uwiarygodnij swój e-sklep:
Nie kupisz nic w sklepie, jeśli wydaje Ci się podejrzany – Twój klient również. Nie zapomnij wstawić w sklepie polityki prywatności, regulaminu oraz warunków zwrotu, reklamacji oraz informacji w jaki sposób wysyłasz przesyłki. Na podstronie z kontaktem umieść dane kontaktowe takie jak email i telefon (już samo podanie numer telefonu budzi duże zaufanie). Zamieść adres oraz okienko z mapą(dowiedz się jak to zrobić).
Wykorzystaj inne niestandardowe patenty budzące zaufanie. Jeśli posiadasz konto na portalu allegro wklej link do komentarzy jakie otrzymałeś, jeśli reklamowałeś się w dużej, znanej gazecie zamieść o tym informację wraz ze skanem reklamy. Kupujący obdarzy Cię wtedy takim samym zaufaniem jakim darzy daną gazetę. Zamieść zdjęcie swoje i swoich pracowników, logo programu ochrony kupujących jeśli jesteś jego członkiem, pochwal się liczbą fanów na firmowym profilu facebooka itp. To wszystko pozwoli zbudować Ci wizerunek zaufanej firmy.

e-shop7. Wypromuj swoją stronę:
Jeśli nie promujesz swojego sklepu nie będziesz miał dużego ruchu. Istnieją różne sposoby, aby promować swoją witrynę. Pozycjonowanie, reklama na innych witrynach o podobnej tematyce, linki sponsorowane, Facebook, Google +, prowadzenie bloga, artykuły sponsorowane itp.

8. Aktualizuj swoją stronę:
Jeśli chcesz, aby klienci do Ciebie powracali często zmieniaj swoją stronę. Publikuj na fanpageu czy blogu ciekawe informacje. Dodawaj nowe produkty, organizuj promocje. Spraw, aby w Twoim sklepie coś się działo. Korzystaj ze statystyk i sprawdzaj jak działają dane posunięcia.

9. Bądź pierwszy:
Jeśli dostrzeżesz jakiś produkt bądź segment w którym nikogo jeszcze nie ma podejmij szybką decyzję. Teraz albo nigdy. Jutro zapewne pojawi się już mnóstwo sklepów oferujących to na co Ty wpadłeś już teraz.

10. Cierpliwość:
Tak jak w normalnym sklepie klienci nie kupują zaraz po otwarciu, tak samo w Twój e-sklep na samym początku nie będzie generował dużych przychodów. Ociężały początek trwa kilka miesięcy (od 2 do 6). Więc nie czekaj na zyski z założonymi rękoma lecz pracuj jeszcze ciężej nad swoim sklepem. Kiedy Twoja praca „załapie” to będzie tylko moment i cała machina ruszy z miejsca z wielkim pędem, a Ty będziesz wiedział że opłacało się cierpliwie robić swoje.