10 wskazówek jak otworzyć rentowny sklep internetowy
Zarabiaj na e-handlu postępując zgodnie z tymi prostymi zasadami.
1. Weź to na poważnie:
Zaangażuj się w obsługę klienta, a jeśli masz już tyle zamówień że nie dajesz rady ich wszystkich zrealizować w należytym czasie (12h), zatrudnij kogoś do pomocy. Osoba ta nie musi się znać na prowadzeniu sklepu internetowego (choć doświadczenie nie zaszkodzi) ale musi znać produkty i branżę w której działasz. Najważniejsze jest, aby umiała odpowiedzieć na zapytania klientów, doradzić przy wyborze odpowiedniego produktu i pomóc z wysyłką zamówień.
2. Jasna strategia:
W internecie każdy sklep jest podobny do drugiego. Więc dlaczego ludzie mają kupować u Ciebie a nie u konkurencji? Istnieją dwie zwycięskie strategie: konkurowanie ceną lub marką/ekskluzywnoscią. Pamiętaj, aby być w jednej (i tylko jednej, nie ma pośrednich form) z tych kategorii.
3. Sklep miły dla oka:
Jeśli masz sklep który jest nieładny, wyglądasz mało profesjonalnie. Jeśli zdjęcia są słabej jakości, a tekst zlewa się z tłem nikt nie zajrzy głębiej aby sprawdzić jakie produkty sprzedajesz. Zadbaj o to, aby Twój sklep wyglądał tak, jakby należał do wielkiej korporacji. Pamiętaj – ludzie oceniają książkę po okładce. Obecnie wykorzystując dostepne narzędzia możesz sprawiać wrażenie wielkiej firmy, której można zaufać.
[text-blocks id=”single-post-ad” plain=1]
4. Łatwość nawigacji:
Kupujący chcą szybko znaleźć to, czego szukają i w łatwy sposób to zamówić. Jeśli Twój system jest skomplikowany i mało intuicyjny zmień go. Gdy pozwolisz, aby kupujący musiał szukać boksu który musi zostać kliknięty żeby przejść dalej,wpisywać niepotrzebne informacje o sobie lub wiele razy potwierdzać zamówienie w końcu się zirytuje i zacznie szukać innego sklepu. Co ważniejsze, już nigdy do Ciebie nie wróci i przekaże złą opinię o Twoim sklepie swoim znajomym. Ułatwiaj klientom zakupy gdzie tylko możesz.
5. Kupuj on-line:
Najlepszym sposobem zrozumienia co warunkuje kupno w danym sklepie jest robienie zakupów w sieci. Przy następnym zakupie spróbuj sobie uświadomić w jaki sposób znalazłeś sklep i dlatego chcesz w nim dokonać zakupu. Możesz wprowadzić wiele ciekawych i przydatnych rozwiązań podglądając działanie innych sklepów internetowych które odniosły już sukces.
6. Uwiarygodnij swój e-sklep:
Nie kupisz nic w sklepie, jeśli wydaje Ci się podejrzany – Twój klient również. Nie zapomnij wstawić w sklepie polityki prywatności, regulaminu oraz warunków zwrotu, reklamacji oraz informacji w jaki sposób wysyłasz przesyłki. Na podstronie z kontaktem umieść dane kontaktowe takie jak email i telefon (już samo podanie numer telefonu budzi duże zaufanie). Zamieść adres oraz okienko z mapą(dowiedz się jak to zrobić).
Wykorzystaj inne niestandardowe patenty budzące zaufanie. Jeśli posiadasz konto na portalu allegro wklej link do komentarzy jakie otrzymałeś, jeśli reklamowałeś się w dużej, znanej gazecie zamieść o tym informację wraz ze skanem reklamy. Kupujący obdarzy Cię wtedy takim samym zaufaniem jakim darzy daną gazetę. Zamieść zdjęcie swoje i swoich pracowników, logo programu ochrony kupujących jeśli jesteś jego członkiem, pochwal się liczbą fanów na firmowym profilu facebooka itp. To wszystko pozwoli zbudować Ci wizerunek zaufanej firmy.
7. Wypromuj swoją stronę:
Jeśli nie promujesz swojego sklepu nie będziesz miał dużego ruchu. Istnieją różne sposoby, aby promować swoją witrynę. Pozycjonowanie, reklama na innych witrynach o podobnej tematyce, linki sponsorowane, Facebook, Google +, prowadzenie bloga, artykuły sponsorowane itp.
8. Aktualizuj swoją stronę:
Jeśli chcesz, aby klienci do Ciebie powracali często zmieniaj swoją stronę. Publikuj na fanpageu czy blogu ciekawe informacje. Dodawaj nowe produkty, organizuj promocje. Spraw, aby w Twoim sklepie coś się działo. Korzystaj ze statystyk i sprawdzaj jak działają dane posunięcia.
9. Bądź pierwszy:
Jeśli dostrzeżesz jakiś produkt bądź segment w którym nikogo jeszcze nie ma podejmij szybką decyzję. Teraz albo nigdy. Jutro zapewne pojawi się już mnóstwo sklepów oferujących to na co Ty wpadłeś już teraz.
10. Cierpliwość:
Tak jak w normalnym sklepie klienci nie kupują zaraz po otwarciu, tak samo w Twój e-sklep na samym początku nie będzie generował dużych przychodów. Ociężały początek trwa kilka miesięcy (od 2 do 6). Więc nie czekaj na zyski z założonymi rękoma lecz pracuj jeszcze ciężej nad swoim sklepem. Kiedy Twoja praca „załapie” to będzie tylko moment i cała machina ruszy z miejsca z wielkim pędem, a Ty będziesz wiedział że opłacało się cierpliwie robić swoje.