8 rzeczy które robią osoby odnoszące wielkie sukcesy

18civ0qamk0w7jpg

Największe sukcesy w biznesie odnoszą osoby które pracują niestandardowo. Zobacz co robią i czemu to działa.

Mam szczęście znać sporo osób które mają na swym koncie niezwykłe osiągnięcia. Opiszę ich wspólne cechy i podejście do pracy które je wyróżnia, po pierwsze:

1. Nie tworzą planu awaryjnego
Plan awaryjny może pomóc Ci łatwo zasnąć w nocy. Może także stanowić dogodną drogę ucieczki, gdy zaczną się schody. Pracujesz znacznie ciężej i więcej jeśli Twój plan po prostu musi wypalić, ponieważ nie rozważasz innej możliwości.

Totalne oddanie – bez zabezpieczania się – pozwoli Ci pracować ciężej niż kiedykolwiek sądziłeś że się da. Jeśli w jakiś sposób powinie Ci się noga znajdziesz sposób, aby się podnieść – tak długo jak będziesz trzymał się planu i uczył na błędach.
[text-blocks id=”single-post-ad” plain=1]

 

2. Naprawdę pracują

Większość z nas zadowala się lekkim wysiłkiem. Jeśli włożysz trochę więcej wysiłku będziesz naprawdę dobry. Ale nie możesz być wspaniały – w niczym – jeśli nie włożysz w swój cel niesamowitej ilości skoncentrowanego wysiłku.

Niektórzy wkładają tysiące godzin na szlifowanie swoich umiejętności. Tu nie ma skrótów. Sukcesu nie odnosi się z dnia na dzień. Zapewne słyszałeś o zasadzie 10 000 godzin ale i tak się do niej nie stosujesz. Więc zacznij pracować i nie szukaj drogi na skróty. Tych którzy odnieśli sukces ten scenariusz wcale nie przerażał.

3. …i pracują jeszcze ciężej.
Zapomnij o sformułowaniu “pracuje od 8 00 do 16 00”. Każdy biznesmen który odniósł sukces (którego znam osobiście) pracuje więcej godzin niż przeciętny Kowalski, dużo więcej. Oni kierują się listą rzeczy które muszą zrobić a nie czasem. Jeżeli ilość pracy jaką wykonujesz inni uważają za szaleństwo to znaczy, że Twój cel jest dla Ciebie ważny. Jeżeli nie, albo aż tak Ci nie zależy, albo cel jest łatwy do osiągnięcia – tak czy inaczej, nie odniesiesz nadzwyczajnego sukcesu.

how-to-achieve-success4. Unikają tłumów
Powszechnie znana wiedza przyniesie Ci przeciętne rezultaty. Płynięcie z prądem i wzorowanie się tłumem – bez znaczenia jak modny jest obecnie trend – to recepta na przeciętność. Nieprzeciętni ludzie robią to, czego inni nie chcą robić. Idą kiedy inni stoją, ponieważ mają wtedy mniej konkurencji i większą szansę odniesienia wielkiego sukcesu.

5. Zaczynają od końca…
Przeciętny sukces bazuje najczęściej na przeciętnym celu. Zdecyduj czego naprawdę chcesz: być najlepszym, najszybszym, najtańszym, cokolwiek. Mierz w miejsce w którym chcesz się znaleźć. To jest Twój cel. Będziesz mógł wtedy pracować od końca i powoli piąć się do obranego celu.

Nigdy nie ustawiaj poprzeczki nisko. Będzie ci łatwiej podejmować właściwe decyzje (oraz pracować ciężej niż inni) kiedy Twój ostateczny cel będzie Ci znany. W książce Collinsa i Porrasa „Wizjonerskie organizacje” autorzy nazywają to BHAGiem. Celem który pcha całą firmę, łącznie z prezesem, do przodu. Cel jest na tyle wysoko by był osiągalny przy „nadludzkim” wysiłku. Jest przez to ekscytujący co łączy i motywuje pracowników.

6. … i nie zatrzymują się.
Osiągnięcie celu – nie ważne jak dużego – nie daje wymówki do spoczęcia na laurach ludziom odnoszącym wielkie sukcesy. Osiągnięcie wielkiego celu stanowi raczej bazę dzięki której łatwiej jest im osiągnąć kolejny taki cel.

Jeśli chcesz aby Twoja firma przynosiła 1 milion przychodu, może się okazać, że po przekroczeniu tej bariery będziesz jeszcze bardziej zmotywowany do tego, aby przejąć stery lidera w niszy w której działasz. Kontakty które nabyłeś prowadząc jedne przedsięwzięcie pozwolą Ci ruszyć dużo szybciej gdy będziesz chciał wejść w inną branżę itp. Jeśli osiągniesz nadzwyczajny sukces na jednym polu możesz wykorzystać nabyte umiejętności na innych. Tacy ludzie nie starają się wygrać tylko jednego wyścigu, lecz oczekują zwycięstwa w wielu gonitwach.

7. Sprzedają.
Kiedyś zapytałem paru właścicieli biznesów aby wymienili jedną umiejętność która ich zdaniem najbardziej wpłynęła na ich sukces. Wszyscy podali umiejętność sprzedaży. Pamiętaj, że sprzedawanie to nie nagadywanie, naciskanie na klienta i wciskanie mu kitu. Sprzedawanie to przemawianie do logiki i jego uczuć.

Sprzedaż to fundament każdego biznesu i sukcesu osobistego. Wiedza jak negocjować, by pozostać pewnym siebie w obliczu odrzucenia, umiejętność efektywnej komunikacji z ludźmi o różnych typach osobowości. Jeśli naprawdę wierzysz w swój pomysł, swoją firmę lub w siebie wtedy nie będziesz musiał mieć nadprzeciętnej osobowości i umiejętności sprzedażowych. Sprzedaż będzie dla Ciebie naturalna. Będziesz musiał tylko nauczyć się właściwej komuniacji.

8. Nigdy nie są zbyt dumni.
Aby przyznać się do błędu, do wielkich, dla większości nierealnych marzeń. Do tego żeby przyznać, że zawdzięczają swój sukces również innym.

Aby odnieść porażkę…

…i znów powstać i próbować.